Rebrand je bedrijf

Iedere organisatie is continu in beweging. Je wilt meebewegen met de veranderingen in de samenleving, een nieuwe identiteit opzetten of gewoon even de huisstijl een opfrisbeurt geven. We hebben het dan over ‘rebranding’ of ‘herpositioneren’. Finnmedia helpt organisaties bij het ontwikkelen van een huisstijl en de rebranding van de huisstijl. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

Op deze pagina vind je meer informatie over rebranding en wanneer je hiervoor kiest.

Rebranding - Webdesign Buzzpartners

Deze diensten vallen onder rebranding:

Naast visie en missie, houden we ook rekening met de onderliggende marketingstrategie. Zo wordt de doelgroep op de juiste manier aangesproken en zorgen we voor een gevoel van herkenning en vertrouwen. Daardoor neemt de populariteit en groei van het betreffende bedrijf of product fors toe. Een logo laten ontwerpen door Finnmedia staat garant voor creativiteit en inzicht.

1. Redesign logo

Herkenning is voor iedere onderneming van groot belang. Een logo laten ontwerpen zorgt tevens voor een sterk imago. Iets wat onmisbaar is als het gaat om klantenbinding. Daarnaast is een goed gekozen logo in één oogopslag herkenbaar. Bij Finnmedia ben je daarom aan het juiste adres voor de rebranding van jouw logo. Naast een goede vakkennis en ruime ervaring beschikken we ook over een flinke dosis passie.

2. Rebranding website

Online aanwezig zijn als organisatie is belangrijker dan ooit. Een website is vaak het eerste contactmoment dat potentiële klanten met je organisatie hebben. Finnmedia ontwerpt en maak websites op maat, waarbij rekening gehouden wordt met een nieuwe huisstijl. Lees hier meer over het laten maken van een website.

3. Rebranding drukwerk

Finnmedia ontwerpt alle vormen van drukwerk, van posters en magazines tot verpakkingen en stickers. Wanneer je kiest voor een nieuwe huisstijl, dan wil je deze tot in de puntjes doorgevoerd hebben.

4. Bedrijfsnaam rebranding

Er zijn verschillende redenen voor het veranderen van de bedrijfsnaam. In sommige gevallen heeft dit te maken met een slecht imago of juist het verjongen van de organisatie. Finnmedia denkt graag mee over het veranderen van de bedrijfsnaam. Soms ligt het antwoord in de eenvoud.

Wanneer kiezen voor rebranding?

Er zijn verschillende redenen waarom er wordt gekozen voor een rebranding van de huisstijl. We noemen hier een aantal redenen:

1. De huisstijl kan wel een opfrisbeurt gebruiken

Veel bedrijven gebruiken al jaren dezelfde huisstijl en tone of voice. Dit zorgt voor een sterk merk en herkenning bij de doelgroep. Toch verandert er door de jaren een hoop en vallen nieuwe generaties nu binnen de doelgroep. Deze nieuwe doelgroep reageert anders op marketinguitingen en herkent zichzelf wellicht niet in de boodschap. Met een rebranding kun je hier een frisse twist aan geven.

2. De diensten en/of producten veranderen

Innovatie staat niet stil. Het kan goed zijn dat binnen de organisatie nieuwe producten en diensten worden aangeboden. Het is belangrijk om te kiezen voor een heldere positionering. Passen de nieuwe diensten of producten wel bij de identiteit van het bedrijf of moet er bijvoorbeeld een nieuw merk opgezet worden. Bij deze vraagstukken helpt Finnmedia graag. We hebben jarenlange ervaring in het positioneren van bedrijven.

3. Rebranding bij Internationalisering

Ga je buiten de grenzen van Nederland of zelfs Europa? Dan is het goed om de huidige huisstijl goed onder de loep te nemen. Wat werkt in ons kikkerland, kan totaal de plank misslaan op de Aziatische of zelfse de Belgische markt.

4. Rebranding bij Slechte reputatie

Er bestaat niet zoiets als slechte marketing, maar wel een slechte reputatie. Als bedrijf kan het zijn dat je ongevraagd betrokken bent geraakt in negatieve publiciteit. Denk bijvoorbeeld aan het zomerse biertje Corona, waar de hele wereld nu vooral een ziektebeeld bij visualiseert.

5. Rebranding bij Fusies en overnames

Ieder bedrijf heeft zijn eigen huisstijl. Wanneer twee bedrijven één worden botst dit vaak.
Als nieuwe organisatie wil je daarom direct kiezen voor eenduidigheid, zowel voor je doelgroep, maar ook voor medewerkers en investeerders. Rebranding is nodig.

WAAROM EEN REBRANDING UITBESTEDEN AAN FINNMEDIA?

Finnmedia staat garant voor kwaliteit en creativiteit. Daarnaast kun je als ondernemer rekenen op een betere herkenbaarheid bij de doelgroep en een sterke brand identity. Grafisch ontwerpbureau Finnmedia staat graag voor je klaar. We geven je organisatie, product of dienst de aandacht die het verdiend met een herkenbaar en perfect aansluitend logo.

Dat stelt ons elke keer weer in staat om een pakkend logo te ontwerpen die geheel aansluit bij de wensen van de onderneming of product. Om dit proces tot een succesvol eindresultaat te brengen, hechten we veel waarde aan een persoonlijk contact gedurende de productie. Daardoor krijgen we een duidelijk beeld van uw visie én die van de onderneming. Op deze manier kunnen we altijd een herkenbaar logo ontwerpen dat naadloos aansluit bij het verhaal van uw dienst, product of bedrijf.

Bekijk ook onze pagina Huisstijl ontwerper.