Het verzinnen van een bedrijfsnaam is dus geen eenvoudige klus. Allereerst wil je dat de bedrijfsnaam uniek, herkenbaar en goed uit te spreken is. Maar je hebt ook te maken met juridische aspecten. Lijkt de naam niet te veel op die van een concurrent die in dezelfde regio of branche opereert. Ook culturele aspecten spelen een rol in de keuze van een bedrijfsnaam. Een verzonnen naam kan in een ander land of in een andere cultuur vervelende associaties opwekken. Wij denken goed na over een bedrijfsnaam en zorgen ervoor dat het lekker bekt en cultureel of juridisch geen conflict oplevert.
Finnmedia is een zeer toegankelijk grafisch ontwerpbureau uit Alkmaar dat garant staat voor kwaliteit en creativiteit. Onze klanten kunnen altijd rekenen op een betere herkenbaarheid bij de doelgroep en een sterke brand identity. We vinden persoonlijk contact belangrijk en geven je organisatie, product of dienst de aandacht die het verdient. Naast het laten verzinnen van een bedrijfsnaam, kun je bij Finnmedia ook terecht voor de volledige ontwikkeling van een huisstijl, logo, briefpapier, website, magazines en meer.
Het is belangrijk dat de bedrijfsnaam omschrijft wat je als organisatie doet en waar je voor staat. Dat mag cryptisch zijn of in een andere (niet bestaande) taal. Begin met een woordweb, haal inspiratie uit boeken die je leest, bedenk wat het achterliggende doel is van de organisatie of besteed het uit aan Finnmedia ;-).
Een bedrijfsnaam verzinnen is een lastig, maar ook heel leuk proces. In de creatie van je bedrijfsnaam zul je ontdekken dat jouw ideeën niet direct goed worden opgepakt door anderen. Het is daarom heel belangrijk om verschillende namen te verzinnen en deze ook te presenteren aan familie en vrienden die dichtbij je staan, maar ook mensen die voor de eerste keer jouw ideeën horen. Houdt ook goed in je achterhoofd dat een bedrijfsnaam ook soms tijd nodig heeft om te landen. Een unieke, gekke, zelfverzonnen naam zal in eerste instantie vragen oproepen, maar uiteindelijk wel blijven hangen.